1. Kas ir šis risinājums?
Piedāvātais produkts ir Plug&Play, kas nozīmē, ka ir uzstādāms jebkuram transporta līdzeklim ar akumulatoriem. MIPV (Mobile Integrated Photovoltaic) jaunā elementu tehnoloģija ražo elektroenerģiju pat pie zemākās gaismas intensitātes - brīdis, kad ar aci dienasgaismu tikai sākam redzēt.
2. Kādēļ uzstādīt?
E. Efektivitāte - ar uzstādītās iekārtas palīdzību iespējams izvairīties no akumulatoru dziļās izlādes un ar to saistītajām dīkstāvēm.
F. Konkurētspēja - laikā, kad vairums ražotāju uzstāda pārvadātājiem augstas ekoloģiskās prasības, kravas automašīnas aprīkošana ar saules paneļu sistēmu ir ātrs un vienkāršs veids, kā uzlabot savu konkurentspēju, samazinot saražoto CO2 izmešu daudzumu.
Pēc iekārtas uzstādīšanas klients saņem pieeju aplikācijai. Mipv.pro lietotne piedāvā lietotājam draudzīgu un efektīvu veidu, kā uzraudzīt un sekot līdzi jaunā uzlādes kontroliera datiem. Izmantojot lietotni, varat piekļūt svarīgai informācijai un iegūt skaidru pārskatu par sistēmas enerģijas patēriņu un ražību.
Tas ietver saražoto enerģiju vatos (W), ietaupīto enerģiju kilovatstundās (kWh), ietaupīto CO2 daudzumu, kā arī akumulatora jaudu voltos (V) un uzlādes strāvu ampēros (A). Izmantojot lietotni, var arī viegli izveidot un pārvaldīt vairākas transportlīdzekļu grupas.
Svarīgi saprast, ka visām mašīnām sistēma nebūs vienlīdzefektīva šofera paradumu un atrašanās vietas dēļ. Mūsu skatījumā, visefektīvāk sistēma strādātu mašīnai, kura brauc "tālos" gabalus uz Dienvidu pusi (piemēram, Itālija, Francija, Spānija, Portugāle). Iemesls pavisam vienkāršs - vairāk saules nozīmē lielāku saules sistēmas efektiviāti.
Tāpat no svara ir arī šofera paradumi. Ja šoferis izmanto daudz elektroiekārtas (dators, planšete, telefons, kafijas aparāti, ledusskapis u.tml.), tad noteikti, ka uzstādītā sistēma būs lietderīga, jo nodrošinās visas izmantotās elektroiekārtas ar elektroenerģiju. Līdzīgi arī ar mašīnas izmantošanas īpatnībām - jo vairāk laika šoferis pavada automašīnas kabīnē, jo lielāka lietderība saules paneļu sistēmai.
Klients A:
Klienta A gadījumā, viena mēneša laikā kravas automašīna patērēja par 99 litriem mazāk degvielas, strādājot tukšgaitā. Lai gan ziemā ietaupījums noteikti būs mazāks, gadā ietaupījums būs aptuveni 700 litri degvielas (1,87t CO2).
Klienta B gadījumā nedēļā, kad ietaupījums bija viszemākais, tukšgaitas režīmā tika ietaupīti 42 litri degvielas. Prognozētais ietaupījums būs aptveni 500 līdz 700 litri degvielas (1,37 līdz 1,87t CO2).
2,4 l/100km ir ietaupījums, kas iegūts, veicot novērtējumus no maija līdz novembrim. Degvielas ietaupījums konkrētajā periodā bija 990,84l. Ņemot vērā, ka ziemas laikā paneļu efektivitāte samazinās, gadā plānotais ietaupījums būs aptuveni 1400 litru degvielas (3,75t CO2).