Kravas auto serviss Jelgavā

Saules paneļu sistēmas transporta nozarei

1. Kas ir šis risinājums?

Piedāvātais produkts ir Plug&Play, kas nozīmē, ka ir uzstādāms jebkuram transporta līdzeklim ar akumulatoriem. MIPV (Mobile Integrated Photovoltaic) jaunā elementu tehnoloģija ražo elektroenerģiju pat pie zemākās gaismas intensitātes - brīdis, kad ar aci dienasgaismu tikai sākam redzēt.

2. Kādēļ uzstādīt?

A. Galvenais iemesls ir degvielas ekonomija - reāli dati pierāda, ka tukšgaitas degvielas patēriņu iespējams samazināt par 70-80% (pareizi izmantojot uzstādīto sistēmu). Vēl patīkams bonuss - samazinās arī AdBlue patēriņš.
B. CO2 izmešu samazinājums - iespējams samazināt gadā saražoto CO2 izmešu daudzumu vismaz par 1t
C. Tiek atslogots motors - uzstādītā sistēma atvieglo motora slodzi par aptuveni 1-2%
D. Palielinās akumulatoru un ģeneratoru darba mūžs

E. Efektivitāte - ar uzstādītās iekārtas palīdzību iespējams izvairīties no akumulatoru dziļās izlādes un ar to saistītajām dīkstāvēm.
F. Konkurētspēja - laikā, kad vairums ražotāju uzstāda pārvadātājiem augstas ekoloģiskās prasības, kravas automašīnas aprīkošana ar saules paneļu sistēmu ir ātrs un vienkāršs veids, kā uzlabot savu konkurentspēju, samazinot saražoto CO2 izmešu daudzumu

3. Mobilitāte un izsekojamība

Pēc iekārtas uzstādīšanas klients saņem pieeju aplikācijai. Mipv.pro lietotne piedāvā lietotājam draudzīgu un efektīvu veidu, kā uzraudzīt un sekot līdzi jaunā uzlādes kontroliera datiem. Izmantojot lietotni, varat piekļūt svarīgai informācijai un iegūt skaidru pārskatu par sistēmas enerģijas patēriņu un ražību.

Tas ietver saražoto enerģiju vatos (W), ietaupīto enerģiju kilovatstundās (kWh), ietaupīto CO2 daudzumu, kā arī akumulatora jaudu voltos (V) un uzlādes strāvu ampēros (A). Izmantojot lietotni, var arī viegli izveidot un pārvaldīt vairākas transportlīdzekļu grupas.

4. Uzstādīšana
Uzstādīšanu veicam pie mums Greenway Servisā. Pilna uzstādīšana aizņem vidēji 4h.

Kādām mašīnām sistēma būs visefektīvāka?

Svarīgi saprast, ka visām mašīnām sistēma nebūs vienlīdzefektīva šofera paradumu un atrašanās vietas dēļ. Mūsu skatījumā, visefektīvāk sistēma strādātu mašīnai, kura brauc "tālos" gabalus uz Dienvidu pusi (piemēram, Itālija, Francija, Spānija, Portugāle). Iemesls pavisam vienkāršs - vairāk saules nozīmē lielāku saules sistēmas efektiviāti. 

Tāpat no svara ir arī šofera paradumi. Ja šoferis izmanto daudz elektroiekārtas (dators, planšete, telefons, kafijas aparāti, ledusskapis u.tml.), tad noteikti, ka uzstādītā sistēma būs lietderīga, jo nodrošinās visas izmantotās elektroiekārtas ar elektroenerģiju. Līdzīgi arī ar mašīnas izmantošanas īpatnībām - jo vairāk laika šoferis pavada automašīnas kabīnē, jo lielāka lietderība saules paneļu sistēmai. 

Svarīgi atcerēties, ka pēc saules paneļu sistēmas uzstādīšanas stājas spēkā arī vairāki citi bonusi:
  • Samazinās degvielas un AdBlue patēriņš;
  • Samazinās saražoto CO2 izmešu daudzums;
  • Tiek atslogots motors - motora slodze samazinās par aptuveni 1-2%;
  • Palielinās ģeneratoru un akumulatoru darba mūžs;
  • Parādās iespēja izvairīties no akumulatoru dziļās izlādes un ar to saistītajām dīkstāvēm.

Saules paneļu sistēma - kravas auto, autobusiem, kemperiem
Saules paneļu sistēma kravas auto

Izmaksu salīdzinājums kravas sedlu vilcējam

Klients A:

Klienta A gadījumā, viena mēneša laikā kravas automašīna patērēja par 99 litriem mazāk degvielas, strādājot tukšgaitā. Lai gan ziemā ietaupījums noteikti būs mazāks, gadā ietaupījums būs aptuveni 700 litri degvielas (1,87t CO2).

Klients B:

Klienta B gadījumā nedēļā, kad ietaupījums bija viszemākais, tukšgaitas režīmā tika ietaupīti 42 litri degvielas. Prognozētais ietaupījums būs aptveni 500 līdz 700 litri degvielas (1,37 līdz 1,87t CO2).

Papildus iepriekš minētajai degvielas ekonomijai, svarīgi atcerēties, ka pēc saules paneļu sistēmas uzstādīšanas stājas spēkā arī vairāki citi bonusi:
  • Samazinās degvielas un AdBlue patēriņš;
  • Samazinās saražoto CO2 izmešu daudzums;
  • Tiek atslogots motors - motora slodze samazinās par aptuveni 1-2%;
  • Palielinās ģeneratoru un akumulatoru darba mūžs;
  • Parādās iespēja izvairīties no akumulatoru dziļās izlādes un ar to saistītajām dīkstāvēm. 

Izmaksu salīdzinājums autobusam

Klients C:

2,4 l/100km ir ietaupījums, kas iegūts, veicot novērtējumus no maija līdz novembrim. Degvielas ietaupījums konkrētajā periodā bija 990,84l. Ņemot vērā, ka ziemas laikā paneļu efektivitāte samazinās, gadā plānotais ietaupījums būs aptuveni 1400 litru degvielas (3,75t CO2).

Papildus iepriekš minētajai degvielas ekonomijai, svarīgi atcerēties, ka pēc saules paneļu sistēmas uzstādīšanas stājas spēkā arī vairāki citi bonusi:
  • Samazinās degvielas un AdBlue patēriņš;
  • Samazinās saražoto CO2 izmešu daudzums;
  • Tiek atslogots motors - motora slodze samazinās par aptuveni 1-2%;
  • Palielinās ģeneratoru un akumulatoru darba mūžs;
  • Parādās iespēja izvairīties no akumulatoru dziļās izlādes un ar to saistītajām dīkstāvēm.

Saules paneļu sistēma autobusiem